Wednesday, July 04, 2007

What the **)(&*(*^#@&%(*%_(@*&#_*):PLK)(U#)(*@&!!!

You probably noticed by now that I have done some irreparable damage to the format of both my blogs TOKKOK and Niamah!!!


I accepted blogspot's invitation to upgrade to a newer version or something like that. Click, click, click...and then half the stuff on my original blog format disappeared.

No more chat box on TOKKOK. No more counter. No more blog archives.
No more counter and archives on Niamah!!!

NIAMAH!!!

34 comments:

C-Fu said...

aiyo I told u la pakcik always backup first!!!!!

W_W_Ho said...

steady steady. dun angry, if not get old fast edi leh...

mohamadfazli said...

Aiyah..

Upgrade to your own server :p

ikanbilis said...

alamak.. i've been there, done that! it causes severe headache for me to re update my old layout. iskh..

flush said...

happened to me once..
and since then never got a chance to get back to my old blog..
aiiyyyaa..

hi mr. patrick, love ur voice.. serak2 basah..

La Cucaracha said...

Hahaha! If that ever happens to me *knocks on wood* I will just start a new blog!

anne marie isabelle said...

well u could get back ur chatbox u know... not a prob...

ainee said...

aiyah~ change to wordpress laa~ many migrated already...

Natasha Fernz said...

Hi Patrick,

Natasha here.. sorry to hear about your problems with the new upgrade.

I avoided the upgrade for as long as I could, and then finally gave in today. Managed to get most everything the way it was, with some difficulty.

Hope you manage ok...

Take care,
Natasha

Rasul Allah said...

Hope you all can see the real life daily NUTS jokes happening around you.

TIDAK ADA YANG TAK GILA MELAINKAN GILA BELAKA

Siapakah yang menyeru orang gila masuk ke dalam Islam? Bilakah Tuhan itu membuka hati orang gila banyak itu masuk ke dalam Islam? Kebanyakan orang gila itu mengaku dia beragama Islam. Pernahkah Nabi Muhammad itu berjumpa dan mengenali orang gila banyak itu? Tetapi orang gila banyak itu mengaku mengikut Nabi Muhammad dan selaku rasul mereka. Adakah Nabi Muhammad itu bersetuju orang gila tersebut menjadi umatnya? Adakah Nabi Muhammad itu pengikutnya terdiri dari orang gila walaupun Nabi Muhammad itu tidak pernah menyampai ayat-ayat Al Quran kepadanya? Tetapi orang gila itu tetap mengikutinya Muhammad itu sebagai rasulnya.

Rasul mana pula yang memasukkan Islam orang gila banyak itu? Walaupun Nabi Muhammad itu telah wafat sekian lama tetapi orang gila banyak itu tetap menyambut hari kelahirannya tiap-tiap tahun.

Penyakit gila mereka itu pula adalah bermusim seperti musim berlapar di bulan ramadhan di siang hari, musim pakai cantik-cantik, makan sedap-sedap pada bulan syawal, musim menangis dipagi syawal di perkuburan, musim minta maaf di bulan syawal, musim makan kuih, lemang, ketupat dan rendang di bulan syawal dan musim baik hati di bulan syawal.

Kebanyakan orang gila itu tidak sedar yang mereka telah dihinggapi penyakit gila tersebut, oleh kerana mereka melayan emosi dan fantasinya terhadap Islam itu. Orang gila itu akan marah bila dikatakan gila dan tidak akan mengakuinya kegilaannya itu.

Ada juga musim orang gila itu membaca Al Quran seperti tadarus dan musabaqah Al Quran iaitu pada bulan ramadhan, walaupun mereka tidak memahami bahasa Al Quran tersebut, jauh sekali mentaati dan mengikutinya. Padahal mereka tidak membaca walau sepatah ayat sekali pun. Itulah yang dipanggil gila isim.

Kebanyakan orang gila itu akan berkata-berkata dengan Tuhan di dalam sembahyangnya walaupun Tuhan itu tidak melayani atau berkata-kata dengan mereka. Tiada siapa yang hendak melayani orang gila tersebut. Oleh kerana apa yang dikatanya pun dia sendiri pun tidak faham. Begitulah perbuatan dan perkataan orang gila.

Tak ada yang tak gila melainkan kebanyakannya gila belaka. Ada di antara mereka yang gila kepada Nabi Muhammad sehingga mereka berpakaian seperti orang arab serta berjanggut tanpa bermisai, walaupun mereka bukan orang arab sekalipun dan bahasa arab pun mereka tak tahu. Kalau berkata di antara mereka, ana – ente. Jika mereka lepas makan akan menjilat jarinya. Amat mudah untuk mengesan orang gila tersebut. Pada malam Jumaat pula penyakit gila membaca Yassin akan datang kepada mereka. Mereka membacanya beramai-ramai tanpa siapa mendengar, memahami dan mengikutinya di antara mereka itu terhadap apa-apa yang dibacakannya. Walaupun mereka tidak faham berbahasa Arab sekalipun tetapi mereka tetap membaca di dalam bahasa Arab. Bagi orang gila tersebut tak faham pun tak apa, mereka akan mendapat pahala bacaannya itu. Begitulah gelagat orang-orang gila tersebut, amat melucukan sekali.

Orang-orang gila tersebut pula akan berkata-kata dengan orang yang telah mati ketika di kubur walaupun orang mati itu tidak lagi dapat mendengar kata-katanya itu. Namun orang-orang gila itu meluahkan perasaan gilanya itu pada orang yang mati tersebut sehingga mereka menasihatinya dan memperingatkannya orang-orang mati itu apabila malaikat Mungkar Nangkir menanyakannya dengan beberapa soalan bagi menolong orang yang mati tersebut.

Bagi mengesan orang-orang gila tersebut, apabila diberitahu kesalahannya, mereka akan marah dan mengamuk disebabkan mereka tidak ada kewarasan berfikir serta hilang kawalan dirinya. Kebanyakan mereka tidak dapat mengatasi emosinya, maka emosi dan fantasinya itulah yang menguasai dirinya. Dan ada juga di antara mereka, yang berpenyakit gila terhadap Islam, di mana mereka akan mengislamkan apa saja yang didapatinya, samada Jabatan atau Majlis atau Parti atau Kolej atau Universiti ataupun Bank termasuk Pusat Rawatan dan Pajak Gadai, pakaian dan juga makanan termasuk Ubat Gigi, semuanya mereka Islamkan. Begitulah kaedahnya gelagat orang-orang gila terhadap Islam.

Bagi mengatasi dan mengawal orang-orang gila tersebut supaya mereka tidak ekstrim dan ganas, maka hendaklah mereka itu dipuji di atas perbuatan gilanya itu. Niscaya mereka akan menjadi baik dengan kita.

SEKIAN

Anonymous said...

KISAH SEORANG TOK BATIN ORANG ASLI PERGI BERJUMPA DENGAN PAK IMAM DI SUATU KAMPUNG ORANG MELAYU YG BERHAMPIRAN DENGAN KAMPUNG ORANG ASLI.

Pada suatu senja, Tok Batin membawa ubi dan keledek pergi ke rumah Pak Imam untuk membincangkan sesuatu hal. Apabila Tok Batin sampai ke rumah Pak Imam tersebut, ketika itu, Pak Imam sedang sembahyang Maghrib. Maka Tok Batin memanggil Pak Imam: “Pak Imam! Pak Imam!” Tetapi Pak Imam tidak menyahut seruannya. Maka Tok Batin terus menjenguk melalui tingkap rumah Pak Imam itu, serta memerhatikannya dengan begitu bersungguh-sungguh ketika Pak Imam sedang melakukan sembahyang sehingga selesai. Apabila Pak Imam menyelesaikan doanya selepas sembahyang, maka ia terus memanggil Tok Batin naik ke rumahnya. Maka Tok Batin pun terus menghulurkan buah tangan yang dibawanya kepada Pak Imam sebagai hadiah darinya.

Sebelum Tok Batin membuka perbicaraan dengan Pak Imam, ia bertanya kepada Pak Imam, iaitu: “Apa Pak Imam buat tadi tu?”. Pak Imam menjawab: “Ooo…saya sedang sembahyang.” Tok Batin bertanya lagi: “Saya nampak tadi Pak Imam bercakap-cakap; dengan siapa?”. Pak Imam pun menjawabnya: “Saya bercakap dengan Tuhan.”
Tok Batin bertanya lagi: “Tuhan cakap apa sama Pak Imam?” Maka Pak Imam tidak menjawabnya dan terus termenung. Tok Batin menyambung: “Saya tak dengar pun Tuhan cakap dengan Pak Imam? Saya nampak Pak Imam cakap sorang-sorang je. Dah lama ke Pak Imam buat kerje nie?”
Tok Batin bertanya lagi kepada Pak Imam: “Pak Imam bercakap dengan Tuhan dalam bahasa apa? Saya tak paham…”
Pak Imam pun menjawab: “Bahasa Arab…”.
Tok Batin: “Pak Imam paham ke cakap Arab?
Pak Imam: “Sikit-Sikit”
Tok Batin: “Sikit aje….??????” Tuhan tu tak boleh ke cakap Melayu?”
Pak Imam termenung lagi dan tidak menjawabnya.

Tok Batin bertanya lagi: “Tadi saya nampak Pak Imam ada tadah tangan mintak-mintak dengan Tuhan. Pak Imam dapat ke? Kalau dapat bagi la saya sikit. Saya pun nak jugak”.

Maka Pak Imam berkata: “Ah…engkau nie Tok Batin, macam-macam aje yang kau tanya.”
Tok Batin pun menjawab: “Aaaa….tak apa la Pak Imam. Saya pun nak mintak diri dulu, nak pulang.”
Maka Tok Batin pun bersalaman dengan Pak Imam dan terus beredar dari rumah Pak Imam menuju ke dalam hutan. Sambil memandang sekali-sekali ke arah Pak Imam seraya berkata: “Hhhiiii…..” sambil menggeleng-gelengkan kepala. Dia merasa hairan terhadap perbuatan Pak Imam tersebut.

Selepas 2 hari, Pak Imam dengan rombongannya telah datang ke kampong Orang Asli menemui Tok Batin tersebut; dengan tujuan untuk mengajak Orang Asli untuk masuk ke dalam agama Islam. Apabila Pak Imam sampai di kampong Orang Asli tersebut, mereka disambut oleh orang asli serta menghidangkan kepada rombongan Pak Imam, panggang kera dan air tuak. Maka Pak Imam dan rombongannya merasa jijik memandang makanan dan minuman yang dihidangkan oleh orang asli, serta tidak menjamahnya. Apabila Pak Imam memulakan ucapannya bagi mempengaruhi orang asli masuk ke dalam agama Islam, Pak Imam berkata: “ Agama Islam ini adalah agama yang baik. Sesama Islam adalah bersaudara. Tidak boleh bergaduh, berpecah-belah, mencuri, dan berbunuh sesama sendiri atau bermusuh-musuhan sesama sendiri atau dengki-mendengki dan bercakap bohong.” Maka Tok Batin pun menjawab: “Pak Imam baru tahu ke? Kami dah lama buat perkara tu.”
“Saya minta maaflah Pak Imam”, kata Tok Batin. “Bukan kami tak mau masuk Islam, tapi kami susah nak cari makan. Dalam hutan ada monyet, babi, ular. Pizza tak ada!! Jadi saya minta maaf sajelah Pak Imam ye? Orang Islam tak boleh makan benda-benda tu”
Maka orang-orang asli di kampung itu ketawa terbahak-bahak. Pak Imam dan rombongannya cepat-cepat beredar daripada kampung orang asli tersebut. Begitulah secara ringkasnya cerita di antara Tok Batin dengan Pak Imam.

Anonymous said...

KISAH SEORANG KONTRAKTOR CINA DENGAN PEKERJA INDONESIA YANG BERAGAMA ISLAM

Setiap hari tauke tersebut, memerhatikan pekerja Indonesia yang beragama Islam itu, melakukan sembahyang zuhur dan asar. Pada suatu hari tauke tersebut bertanya kepada pekerjanya:

Tauke: “Ei..lu ha…hali-hali celita sama Tuhan apa bikin? Itu Tuhan Alla ada cakap sama lu ka? Dia pun tak mau dengar lu punya cakap la. Lu mau lengar Dia punya cakap ka atau itu Tuhan Alla mau dengar lu punya cakap? Lu juga cakap sama Dia… Dia tak da apa cakap pun sama lu. Gua pun manyak helan sama lu. Wa tengok ha…lu hali-hali mintak sama Dia. Itu Tuhan Alla ada kasi sama lu ka? Haiyaa…Lu hali-hali mintak apa bikin…? Lu pun talak dengar Dia punya cakap. Keleja pun talak bikin. Siapa mau kasi sama lu? Lu tak payah mintak sama Dia la, lu mintak sama wa pun wa boleh kasi punya. Lu talak bikin keleja sapa mau kasi sama lu? Lu ikut itu saja Tuhan Alla punya cakap. Lu bikin keleja saja, apa Dia suluh. Lu tak payah mintak, Dia misti kasi punya. Selupa wa juga. Lu bikin keleja, gua misti kasi punya. Lu bikin keleja dulu la. Lu tak payah mintak wa misti kasi punya. Haiya…Lu apa macam ingat, itu Tuhan Alla? Lu ada kenai sama Dia ka? Lu manyak boloh punya olang. Lu tak payah bikin itu semayang la. Bikin wa lugi meniaga punya..sikijap-sikijap mau semayang..Ini macam gua punya kelija tak boleh siap woo..haiyaa…manyak susah ini olang. “Nang bo tinang, Kui Bo tikoi.” Olang bukan olang, hantu bukan hantu..’

Begitulah kisah ringkas di antara tauke cina itu dengan pekerja Indonesia yang beragama Islam tersebut.

KY said...

and no more updates??

Aronil said...

Hey there Patrick,

Well for what you're doing why don't you get your own website and have it powered by wordpress..lol like ainee says.

Do you have any more performances coming up?

-hana- said...

hi Mr Patrick..

i'm sorry, i am shocked reading those comments and stories about orang gila, tok imam/tok batin & tokey cina/indon worker..

i'm reading your Niamah!!!, but i just started Tokkok (today?). i never sent comments, coz i never have anything brilliant to say anyway.. but those stories touched me. i dont think any of those stories should be here in your blog (with readers who respects you), and i dont think u contributing to this stories. they must be here anonymously/spam (at least that what i choose to believe..). i'm sure those were not from you.

am i wrong? ..coz "All comments must be approved by the blog author".

;) i guess i missed interpret something..

-hana-
very young malay girl, only 26.

Sheela Narayanan said...

Hi Mr Teoh, my name is Sheela Narayanan I am a reporter with The New Paper in Singapore. I would like to contact you about a story I am doing about Facebook and I understand that you have a profile. Could I interview you for my article? My email address is sheela@sph.com.sg. I look forward to hearing from you. Thank you and warm regards
Sheela

a.a.g said...

dear patrick

i think u upgraded top the beta version..? anyway, i think u can get back the archive and widgets.. with some tinkering :)

Anonymous said...

inilah negara yg kita mahu
http://kucheng.myminicity.com/

Anonymous said...

cuba tgk kat sini
http://kucheng.myminicity.com/tra

Anonymous said...

cuba try tgk cni

http://kucheng.myminicity.com/ind

Anonymous said...

watch this

http://kucheng.myminicity.com/sec

obefiend said...

dear mt teoh

if you are using the new blogger well you are in luck. its easier to put widgets on the sidebar. well sir. good luck finding your old template and all its thingamagics!

Anonymous said...

Hi patrick...you also can be a fat ultraman aaah..nice to know you were here
bye

regard,
friend on friendly

Anonymous said...

hi patrick..why don't you just story at the filming or your comment about the new film..i think your complaint about goverment is not good. Use the such good way like letter or email to them. They didn't read your blog. Only your fan read it.

Siti Nurbaya said...

dear patrick,

with all respect im putting yr blog in my fav link.

thanks!

cheers

alvincheng said...

Your blog is cool. You should have backup your file first.
Do come to my blog to leave a footprint when you're free

ezrazlin said...

hi patrick..
just wanna say hi and i've added you to my blog..its really a great pleasure!

Nigel said...

Hahahaha. Poor thing lah u. Well, at least you've learnt something new.

Anonymous said...

what's the problem!? (stcin)

Sazreena said...

Haahaha..kecohlah u uncle..dats why..next time haa...don't simply accept invitation..like this ah, must send u for a crash course on blogging laa..

Szey Lim said...

OH!!! Poor Thing!!
Can sue them??!!! LOL

Archie said...

Hahaha!!!

Paul Choo said...

Patrick, wanna share a song with you. Tink u might like it! Wakakakaka! :D

"Super White", a silly chinese song from taiwan by Hyhy and Eli burning the airwaves now.
A naughty creative usage of double entendres and getting away with it.
This one boleh PASs kar if they come perform in malaysia? ;)

Translated mandarin lyrics:

Why are u so white?
'Coz u drink milk evryday?
Difficult not to look at u
Wanna call u Super White!

Super White! Super White!


Click to view video:
http://www.youtube.com/watch?v=yhdu6lf4BKc&feature=related

dwenrasid said...

nice blog....thanks for sharing